1. Leveranstid

Vår leveranstid är normalt 1-3 helgfria vardagar, ofta 1-2 dagar från det att din beställning görs. (Leveranstiden kan vi ej lämna garanti för men detta är den normala leveranstiden om du valt att få din order till ombud). Vid hemleveranser med Schenker kan leveranstiden vara ett par dagar extra. Vi garanterar dock att alla ordrar inkomna före 12:00 lämnar vårt lager omgående. 

Obs! Längre leveranstid kan förekomma för enskilda postnummer som har turlista, eller för mindre orter norr om Sundsvall med Schenker

Ordrar som inkommer måndag till fredag, före kl 12:00, skickas samma dag.

Beställningar mottagna på lördagar och söndagar kommer att behandlas påföljande måndag. 

Pga av snabba leveranser finns ingen möjlighet att göra ändringar på lagd order.

2. Frakt

Närmsta ombud

Vi bjuder alltid på fri frakt vid köp över 1000 kr, då du väljer vårt standardalternativ för frakt till ombud, vid lägre köp tillkommer en fraktkostnad på 49 kr till ombud. Övrig frakt till dörren med Schenker kostar 139 kr. Större företagspaket kan därför komma att behöva levereras till dörren med Schenker.

Vi skickar samtliga paket med Schenker och du hämtar ditt paket hos närmsta Schenker ombud inom max 14 dagar. Vi ingår inte i ett avtal med Posten och kan därför inte spåra paket som skickas via Post. Av den anledning har vi ingen möjlighet att skicka din order med brev.

Kontrollera alltid att du väljer rätt postnummer innan du slutför ditt köp. Närmsta Schenker ombud väljs automatiskt med anledning av angivet postnummer. Vid felaktigt angiven postadress står köparen själv för kostnaden som tillkommer vid flytt av paket, på 209kr. OBS! Boxadress godtas ej av Schenker, en gatuadress behövs för att paketet skall hanteras och komma rätt.

Då leveranserna ligger utanför vår kontroll så kan vi aldrig lämna garantier för leveranstid men vi gör vårt yttersta för att du skall få din order så snabbt det bara går.

Vid frågor angående din leverans kontakta Schenker 020-220045 och uppge ditt sändningsnummer, som du har fått via mail.

Vi levererar tyvärr inte utanför Sverige.

Vi har inte befogenhet att ändra mottagare och leveransadress på ordrar som betalats med faktura eller konto.

Hemleverans: Leveransen sker vardagar 9-17 eller vardagskvällar 17-22, beroende på vad avsändaren valt vid bokning. När du tar emot paket eller gods signerar du på chaufförens handdator för att bekräfta att du har mottagit leveransen. Det är en  längre leveranstid på hemleveranstjänsten då Schenker aviserar och sändningen körs inte ut samma dag som avisering utförs. När det gäller kvällsleverans är det på många platser turdagar ex. må, ons eller tis, tors på vissa områden. Ing kvällsleveranser körs ut på fredagar.

Partytajm ansvarar inte för paket som via kunds godkännande lämnats utanför dörren eller i brevlåda. Exempel på detta är budleveranser där kund aktivt valt att paketet skall lämnas utanför dörren eller leveranser till brevlåda (som vid stora paket även kan hängas på dörren). Vid eventuell stöld eller vid borttappat paket är det kunden själv som har ansvaret.

Hämta själv: Öppettider för utlämning är helgfria vardagar mellan kl. 07.30-14.00 på Mejselgatan 19, 74171 Knivsta. Du lägger ordern via hemsidan och får sedan ett sms så snart ditt paket finns att hämta upp. Vi kan inte göra några ändringar eller tillägg på redan lagda ordar och tar inte heller några beställningar på plats.

Företagsbeställningar

Vid företagsbeställningar tillkommer en frakt, från 149kr vid val av "Direkt till dörren". Denna kan sedan variera beroende på vikt.

3. Priser och produkter

Alla våra priser, för slutkund, är inklusive moms.

Vi förbehåller oss rätten att ändra våra priser och villkor utan varsel. Det är viktigt att du tar del av våra aktuella villkor innan du gör en beställning. Det är villkoren och priserna vid beställningstillfället som gäller. 

All bildinformation skall ses som illustrationer och kan ej garanteras återge exakt utseende och beskaffenhet. Observera att våra produkter kommer från många olika leverantörer och färgtonen kan variera, om det är av stor vikt att allt skall matcha perfekt så kontakta oss gärna så hjälper vi till. De allra flesta av våra kalasprodukter är tänkta att användas som engångsartiklar. Färger kan också variera från skärm till skärm och bilden kan i vissa fall uppfattas som avvikande mot verkligheten.

4. Rabattkoder och villkor vid kampanjer

Vill du lägga en beställning med rabattkod hos oss gäller följande:

1. Lägg dina produkter i varukorgen och gå till kassan

2. Nyttja koden genom att: klicka på "Har du en kampanjkod?", fyll i kod och avsluta med att klicka på "Lägg till"

3. Du kommer nu att kunna se den avdragna summan av totalbeloppet

Du kan använda 1st rabattkod per köptillfälle. Olika kampanjkoder går inte att kombinera, om inte annat anges. Varje rabattkod har en giltighetstid och det går varken att gå tillbaka och aktivera rabattkod på redan lagt köp eller förlänga tiden när denna har löpt ut. 

Vid produkter köpt med kampanjkod ersätts inte koden vid retur. Din återbetalning baseras på den summan du har betalat vid köptillfället. 

5. Om oss

Partytajm startades år 2010. Visionen för www.partytajm.se var att göra det lättare för privatpersoner som ska arrangera barnkalas och övriga kalas. Partytajm – Din kalasbutik på nätet – erbjuder inspiration och ett brett utbud av kalasartiklar och tillbehör.

År 2018 startades Partytajms försäljning av egna produkter till Återförsäljare.

6. Öppettider och kontaktuppgifter

Du kan lägga din beställning när som helst på dygnet på www.partytajm.se. (Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd att beställa från oss.)

Har du några frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta vår Kundservice!

Mail kundservice@partytajm.se, öppettider: helgfria vardagar kl.08.00-15.00.

7. Betalningssätt

I kassan väljer du vilket betalningsalternativ du föredrar. De betalningssätt som finns hos Partytajm är faktura, delbetalning, kortbetalning eller direktbetalning. Alla våra köp hanteras hos Klarna.

 
Faktura

I samarbete med Klarna erbjuder Partytajm betalning mot 30 dagars faktura, kostnadsfritt. Se villkor. Vid val av betalning mot faktura sker en kreditupplysning på personnumret. För att göra ett köp mot faktura så säkert som möjligt levererar Partytajm enbart till folkbokförd adress. Om du som kund önskar förlänga betaltiden för din faktura, eller om du saknar denna och behöver hämta den på nytt, kan du enkelt logga in hos Klarna. 

OBS! Fakturan skickas ut via e-post från Klarna och kommer alltså inte tillsammans med din leverans. 

(Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta.)

Delbetalning

Klarna erbjuder dig som kund, efter godkänd kreditprövning som sker efter ni fyllt i personuppgifterna i kassan, teckna ett kontokreditavtal på de villkor som framgår av de allmänna villkoren.

Kreditkort - Med Klarna kan du välja att betala med följande kort: VISA och Master Card. Ingen avgift tillkommer.

Om din kortbetalning av någon anledning inte går igenom skapas en faktura automatiskt hos Klarna. Kontrollera då om du mottagit en orderbekräftelse på mail, som ett kvitto på att ditt köp har gått igenom.

Partytajm tillämpar personuppgiftslagen som du kan läsa om här. Vi uppfyller kraven för PCI DSS samt innehar vi SSL-certifikat

Direktbetalning

Vid val av ”Betala direkt” dras beloppet direkt från det angivna kortnumret. Godkänn med mobilt BankID.

(Genom att klicka Slutför köp godkänner jag Klarnas Användarvillkor och bekräftar att jag läst Klarnas Dataskyddspolicy och godkänner Partytajms villkor.)

8. Orderbekräftelse

En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress som du har angivit i dina kunduppgifter. Tänk på att spara den. Om du inte har fått en orderbekräftelse så kan det bero på fel e-postadress, vänligen kontakta då vår kundtjänst.

OBS! Partytajm värnar om miljön och skickar därför inte ut ytteligare en orderbekräftelse tillsammans med ditt paket.

9. Automatisk retur

Paketet går i automatisk retur tillbaka till oss efter 14 dagar. Vid ej uthämtat paket tar vi ut en avgift för retur- och administrationskostnader, på 295kr.

Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten. (gäller även ordrar som ska hämtas på vårt lager i Knivsta). 

10. Felleverans

Har du mottagit felaktig produkt i din order? Vänligen kontakta vår kundservice!

Mail kundservice@partytajm.se, öppettider: helgfria vardagar kl.08.00-15.00.

I första hand hjälper dig att få hem rätt produkt eller saknad produkt. Om det av någon anledning inte hinns med då kalaset är närstående så betalar vi  ersättning för utebliven produkt. Vi lämnar ingen ytterligare kompensation.

11. Omdirigering av paket

Kontrollera alltid att du väljer rätt postnummer innan du slutför ditt köp. Närmsta Schenker ombud väljs automatiskt med anledning av angivet postnummer. Vid felaktigt angiven postadress står köparen själv för kostnaden som tillkommer vid flytt av paket, på 209kr. OBS! Boxadress godtas ej av Schenker, en gatuadress behövs för att paketet skall hanteras och komma rätt.

12. Ångerrätt

Önskar du göra en retur? Vänligen kontakta vår Kundservice!

Mail kundservice@partytajm.se, öppettider: helgfria vardagar kl.08.00-15.00.

Vi erbjuder 14 dagars ångerrätt under förutsättning att produkten är oanvänd/förpackning/plombering är obruten och returneras i oskadat skick. Notera att ångerrätter inte gäller livsmedel, eller personliga produkter, såsom bl.a pusselpallen.

Du ansvarar för varan tills dess att vi mottagit den. Om varan returneras i förändrat skick, dvs att varan är använd mer än nödvändigt för att fastställa varans egenskaper och funktion gör vi ett värdeminskningsavdrag på det beloppet som ska återbetalas till konsument. 

Du som kund står för returfrakten. Om du valt leverans med Schenker så mailar vi en retursedel till dig som du printar och sätter fast på ditt paket. Om du valt frakten med Budbee så kan du själv boka retur via deras app, kostnad för returer är 69 kr. Denna summa debiteras dig när returen mottagits av oss.

Returen måste returneras med retursedeln och får inte skickas som postförskott eller efterkrav. Vi har tyvärr ingen möjlighet att hämta ut försändelser hos ett ombud. 

Vi återbetalar ordersumman eller makulerar fakturan inom 30 dagar från det datum som den returnerade varan mottagits. Alla återbetalningar sker genom Klarna.

Vid retur av produkt från köp via faktura ansvarar kunden själv över att eventuellt förflytta förfallodatum. Det gör du enkelt på klarna.se.
När vi har mottagit returen krediteras beloppet för den/de varor du har returnerat. En ny faktura med korrigerat belopp skickas till dig.

Är ordern betald kontaktar Klarna dig för återbetalning inom 14 dagar. Konsumenten har rätt att återfå pengarna vid ångerrätt inom 14 dagar från den dag då företaget mottagit meddelandet. Konsument kan dock få vänta tills dess att varan har kommit åter, eller till dess konsumenten har lämnat ett bevis på att varan återsänts.

I det fall man ångrar och returnerar delar av en beställning som är köpt som ett paket och med rabatt, debiteras ordinarie pris för resterande varor.

 

13. Reklamationer

Önskar du göra en reklamation? Vänligen kontakta vår Kundservice med foto på produkten, ordernummer samt anledning till reklamation. OBS! Om en vara av någon anledning skulle vara felaktig så skall den inte användas utan skickas tillbaka till oss för att vi skall kunna reklamera den vidare. Partytajm står då för returfrakten. OBS! För att vi skall kunna bedömma en reklamation så krävs att du har produkten kvar.

Mail kundservice@partytajm.se, öppettider: helgfria vardagar kl.08.00-15.00.

Partytajm står inte för eventuella transportskador. Om paketet är skadat vid uthämtning bör kunden ej hämta ut sitt paketet, utan reklamera denna direkt hos ombudet.

14. Tvist

Tvister med anledning av dessa villkor ska avgöras i svensk domstol. Partytajm följer ARN vid eventuell tvist. Se länk till ARN

15. Force Majeure

Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses skall hänföras till force majeure. Det innebär att Partydax Sverige AB (www.partytajm.se) befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

16. Personuppgifter 

Vi är ansvariga för de personuppgifter du lämnar till oss. Uppgifterna är skyddade och kommer inte lämnas till tredje part såvida inte särskilda skäl föreligger, t.ex. att polis, åklagare eller liknande begär uppgifter.

Hur behandlar vi din personliga information?

När du handlar från en webbutik, vår eller någon annan, så lämnar du ifrån dig information om dig själv. Var du bor, vilken e-postadress du har och vad du handlar. Vissa av våra kunder undrar vad vi gör med informationen och här beskriver vi lite mer formellt hur vi arbetar med information.

Grunden i allt vi gör är att behandla våra kunder som vi själva vill bli behandlade, alltid. Det gäller även när det kommer till information. 

Sammanfattning av vår informationshantering

Vi samlar in så lite information som möjligt. Vi behöver veta var du bor för att kunna skicka varorna hem till dig. Beställer du till ditt jobb eller sommarställe behöver vi inte ens veta var du bor.

Vill du beställa mot faktura så måste vår sammarbetspartner Klarna ha ditt personnummer. Bara då kan du få dina varor hemskickade mot faktura.

När du betalar med kort så krävs det att du uppger ditt kreditkortsnummer. Det går via en säker server och Klarna sköter kortbetalningar via oss.

Sen så måste vi såklart veta vilka produkter du beställer och vi behöver din e-postadress för att kunna kontakta dig med leveransbesked, ändrad information osv.

Här kommer en mer detaljerad beskrivning. 

Vilka system hamnar dina uppgifter i?

När du handlar hos oss så går din order igenom flera steg för att vi ska kunna behandla och skicka dina varor till dig. 

17. Prestshop

Vi använder ett system för vår webshop som heter Prestashop. Det är en databas där våra produkter, våra sidor med text och allt annat (inklusive den här sidan) du ser i webshopen finns samlat. När du lägger en beställning på www.partytajm.se så gör du det i Prestashop. 

Din beställning hamnar då i en databas hos Prestashop som vi och Prestashops tekniker har tillgång till. Prestashop förvarar informationen åt oss men behandlar den inte på något sätt utan vår tillåtelse och att vi begär det. Exempelvis kan vara om en beställning av någon anledning inte gått igenom eller blivit dubbel. Då kan Prestashops tekniker undersöka ordern och felsöka. 

I beställningen finns information om vilka produkter (exempelvis ballonger eller girlanger) du köpt av oss, hur du betalat (men ingen information om kreditkort, personnummer eller liknande), den adress vi ska skicka varorna till. 

Det är från Prestashop du får e-post meddelande om att vi mottagit din order och när vi skickat din order. 

Om du gör byten eller skickar tillbaka varor till så brukar vi notera det i Prestashop. En sådan notis kan exempelvis se ut så här:

"170918: Kund ångrar sitt köp och önskar en kredit.

Här kan vi också spara och lägga in mejlkonversationer kopplade till beställning och byten. 

Vi skriver aldrig någon personlig information i notisfältet utan bara sådant som är relaterat till beställningen. 

18. Klarna

När du kommer till kassan så måste du betala för dina varor. Där kan du välja mellan flera olika betalsätt. Beroende på betalsätt så kommer en extern betalningsförmedlare få information om ditt köp. Klarna har ett system där orderns innehåll syns så det kan se ut så här:

"850.s_3 Fiskdammsskynke totalt 229 kr"

Har du frågor kring hur Klarna, behandlar din information måste du kontakta betalningsförmedlaren och för swish din bank. 

19. Visma

När din beställning gått igenom skickas den till vårt affärssystem. Vi använder ett separat affärssystem för att knyta ihop lager, bokföring och logistik. Det är bara vi och Prestashops tekniker och kundansvariga som har tillgång till systemet och ingen bearbetar dina uppgifter utom vi. 

20. Inkommande kundmail

Vi använder gmail för vår kundservice mail. När du mailar till kundservice@partytajm.se är det alltså Googles e-posttjänst vi använder. Normalt sett raderar vi inkomna mail senast 2-3 månader efter att vi mottagit dom. Behöver vi spara någon information så sparas den i Googles e-posttjänst.

21. Dataskyddsansvarig hos Partydax Sverige AB - Partytajm.se?

Vår VD är dataskyddsansvarig och ansvarar för att alla medarbetare är insatta i hur vi bearbear information.  Vill du ha kontakt så maila kundservice@partytajm.se. 

Hur använder vi den här informationen?

Vi använder informationen för att expediera din beställning. Vi använder din e-postadress för att kunna skicka information till dig. Vill du inte ha information från oss så kan du enkelt via en länk informationsmailet avbeställa vidare informationsbrev och kommer då aldrig bli kontaktad av oss igen. 

Varför sparar vi information?

Vi sparar information av bokföringstekniska skäl. Vi behöver kunna redovisa underlag för skattemyndigheten.

22. COOKIES

Vi använder cookies. Det gör vi för att kunna lagra dina varor i din varukorg.

Vi använder dessutom Googles tjänster "Google Analytics" och "Google Remarketing". Även dessa tjänster använder Cookies. Här kan du läser mer om vad det betyder för dig.

23. Information till andra aktörer

Vi lämnar aldrig ifrån oss din information till någon annan. Undantag görs om vi av någon anledning är tvingade enligt lag eller domstolsbeslut.

24. Ta bort din information från vår databas

Den information vi sparas finns bara som underlag för den ekonomiska transaktionen och behålls av legala skäl och kan därför inte raderas. 

Har du några frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta vår Kundservice!

Mail kundservice@partytajm.se, öppettider: helgfria vardagar kl.08.00-15.00.

       Kunden har rätt att begära:

  • utdrag av registerade uppgifter
  • att registrerade uppgifter ändras
  • att registerade uppgifter raderas
  • Nyhetsbrev avregitreras i länken "unsubscribe"