Fri frakt vid köp över 399 kr
Snabb leverans inom 1-3 dagar

Köp- och leveransvillkor

 

1. Orderbekräftelse.

En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress som du har angivit i dina kunduppgifter. Tänk på att spara den. Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd att beställa från oss. Om du inte har fått en orderbekräftelse så kan det bero på fel e-postadress. OBS! Vi skickar inte ut ytterligare en orderbekräftelse tillsammans med ditt paket.

2. Leveranstid

Leveranstiden är normalt ca 1-3 dagar från det att din beställning görs. (Vissa orter har turlista och leveransen kan i de fall dröja lite mer än ovan angiven leveranstid). Ordrar som inkommer måndag till fredag före kl 13:00 skickas samma dag. Beställningar mottagna på lördagar och söndagar kommer att behandlas påföljande måndag. Uppge ditt mobilnummer för sms avisering så går det fortare för dig att få din avisering.Varor som är slut i lager har en knapp "Meddela mig", om du klickar på den och lämnar din e-mailadress så kommer du få ett mail när vi har fått varan åter i lager. Leveranstiden är vanligtvis 1-3 dagar och vi utlovar att alla ordrar som inkommer under de ovan nämnda tiderna packas omgående och skickas från oss direkt. Pga av snabba leveranser finns ingen möjlighet att göra ändringar på lagd order. Ordrar som skall skickas till mindre orter och norr om Sundsvall tar ofta längre tid att komma fram. OBS! Ditt paket ligger hos ombudet endast 14 dagar och det är viktigt att du hämtar ut det i tid för att slippa extra kostnader. Om du vill att vi skickar din order efter ett specifikt datum så meddela oss detta, då paketet endast ligger 14 dagar hos ombudet.  Vi gör vårt bästa för att leverera så fort som möjligt men ibland uppstår dessvärre förseningar. Skulle en försening uppstå så informeras du om orsak samt skickas ett nytt paket till dig alternativt har du rätt att häva köpet.

3. Frakt

Fraktkostnaden är 39:- inom Sverige oavsett hur mycket du beställer. Ordrar som överstiger 399 kr erbjuder vi fri frakt på, till ombud och inom Sverige. Vi skickar paket med Schenker och du hämtar ditt paket hos närmsta Schenker ombud. Vi har inget krav på minsta ordervärde, alla ordrar välkomnas hos Partytajm!  Företag som beställer hos oss och större mängder kan det komma att bli dyrare frakt, beroende på vikt OBS! Vid erbjudanden som Fri Frakt gäller erbjudandet endast till ombud samt inom Sveriges gräns. Vi har ingen möjlighet att skicka ordrar via Posten som brev då vi har avtal med Schenker och inte med posten och ordrarna måste vi kunna spåra vilket inte går om vi skickar det som brev. OBS! Det är viktigt att du uppger rätt postnummer då allt sköts med automatik och ombudet väljs efter det postnummer du uppger, att flytta ett paket tar både lång tid samt kostar extra. Om du önskar flytta ditt paket måste du själv stå för kostnaden som ligger på 209 kr. OBS! Boxadress godtas ej av Schenker, en gatuadress behövs för att paketet skall hanteras och komma rätt.

Vi kan tyvärr ej leverera utanför Sverige ännu.

Vid frågor angående din leverans kontakta Privpak 08-585 10 400, du uppger ditt sändningsnummer som du har fått via mail.

Frakt till företag från 149 kr beroende på vikt, om du önskar detta alternativ så skicka ett mail omgående efter order är lagd till kund@partytajm.se

Hämtlager

Du kan också välja att hämta din redan betalda beställning i vårt lager helt fraktfritt. Du gör då ett köp genom vår webshop och väljer "Hämta själv i Knivsta" som fraktsätt vid kassan. När din beställning sedan är redo för upphämtning får du ett bekräftelse via sms. Du är sedan välkommen att hämta ditt paket hos oss vardagar mellan 09:00-17:00. 

4. Betalningssätt

I kassan väljer du även vilket betalningsalternativ du föredrar. Du kan välja mellan 
Faktura -Faktura 0 kr
I samarbete med Klarna erbjuder Partytajm betalning mot 14 dagars faktura. Se villkor. När kunden väljer att betala mot faktura sker en kreditupplysning på personnumret och för att göra köpet så säkert som möjligt levererar Partytajm enbart till folkbokförd adress.  OBS! Fakturan skickas ut via e-post från Klarna och kommer alltså inte tillsammans med din leverans.  Om du önskar förlänga betaltiden på din faktura eller om du saknar den och behöver hämta den på nytt kan du enkelt logga in hos Klarna och ändra betaldag m.m. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. 

Delbetalning

Klarna erbjuder er att, efter godkänd kreditprövning som sker efter ni fyllt i personuppgifterna i kassan, teckna ett kontokreditavtal på de villkor som framgår av de allmänna villkoren.

Kreditkort - Med Klarna kan du välja att betala med följande kort: VISA och Master Card (Ingen avgift tillkommer) Om din kortbetalning av någon anledning ej går igenom skapas en faktura automatiskt hos Klarna. Därför är det viktigt att du inte lägger en ny order innan du har kontrollerat din orderbekräftelse.

Partytajm tillämpar personuppgiftslagen som du kan läsa om här. Vi uppfyller kraven för PCI DSS samt innehar vi SSL-certifikat


Alla priser på produkterna är inklusive moms

Alla återbetalningar sker genom Klarna med automatik

5. Ångerrätt

Som konsument har du, i enlighet med distansavtalslagen, rätt till ångerrätt utan att ange någon anledning. Du måste dock meddela oss detta senast 14 dagar efter det att du har mottagit dina varor. Returnera varorna tillsammans med en kopia på orderbekräftelsen.  Du får dock själv stå för frakten t o r. För att få en retursedel kontaktar du vår kundservice på kund@partytajm.se så skickar dom den via e-post till dig.

För att få lämna tillbaka en produkt måste den vara oanvänd (endast provad) samt att alla eventuella etiketter sitter kvar och tillbehör finns med. Du har rätt att öppna förpackningen och kontrollera att varan fungerar förutsatt att varans art förutsätter detta. Varan får dock ej vara använd förutom detta. Du ansvarar för varan tills dess att vi mottagit den. Du står endast för returkostnaden på 59 kronor kronor med Schenker. Kontakta vår kundservice för att få en retursedel skickad till dig, kund@partytajm.se. Denna summa debiteras dig när returen registreras. Varor som återsänds mot postförskott utlöses ej av oss. I det fall en vara ångras och då returneras i förändrat skick, dvs att varan är använd mer än nödvändigt för att fastställa varans egenskaper och funktion gör vi ett värdeminskningsavdrag på det beloppet som ska återbetalas till konsument. 

Ansvaret ligger på dig att paketet kommer till oss på ett säkert sätt, spar kvitto på returen om något skulle inträffa. På orderbekräftelsen anger du returorsak "Ångerrätt". Observera att godis/ätbara produkter ej tas i retur då livsmedel är undantaget i ångerrätten. Varor får inte returneras som postförskott eller efterkrav. Vi återbetalar pengarna.

Skicka varorna till Partytajm, Trunstavägen 37B, 741 30 Knivsta. Vid ångerrätt eller reklamation där kund ej begär ny vara ska Partytajm återbetala ordersumman eller makulera fakturan inom 30 dagar från det datum som den returnerade varan mottagits. Konsumentverkets ångerblankett hittar du här om du önskar använda den vilket ej är ett kav. 

Har du valt att betala med faktura är det viktigt att du flyttar fram fakturans förfallodatum. Det gör du enkelt på klarna.se.
När vi har mottagit returen krediteras beloppet för den/de varor du har returnerat. En ny faktura med korrigerat belopp skickas till dig. aktuellt 

Är ordern betald kontaktar Klarna dig för återbetalning inom 14 dagar. Konsumenten har rätt att återfå pengarna vid ångerrätt inom 14 dagar från den dag då företaget mottagit meddelandet. Konsument kan dock få vänta tills dess att varan har kommit åter eller till dess konsumenten har lämnat ett bevis på att varan återsänts, det som sker först.

Handlar du som företag och har skickat en retur ska du betala in din faktura som vanligt. När vi har mottagit returen kommer Klarna att skicka en kreditfaktura. Kreditfakturan kan du använda antingen via betalfil eller meddela Klarna vilken faktura du vill avräkna summan mot.

”I det fall man ångrar och returnerar delar av en beställning som är köpt som ett paket och med rabatt, debiteras ordinarie pris för resterande varor”

Ej uthämtade/outlösta paket - Vi debiterar 295 kr oavsett köpsumma för att täcka våra hanteringskostnader/frakt för ej uthämtade/outlösta paket. Betalning ska ske snarast. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

6. Reklamationer

Om du skulle få en vara som är defekt eller en felaktig leverans ersätter vi dig kostnadsfritt med en ny vara. Du måste dock meddela oss detta senast 60 dagar efter det att du har mottagit dina varor. För att returnera en vara ska denna vara oanvänd och i det skick som den var när du mottog den. Returnera varan tillsammans med orderbekräftelsen eller en kopia av den! På orderbekräftelsen anger du returorsak. Obs! Du måste först ta kontakt med kundtjänst för att få reklamationen godkänd och returfrakten betald. OBS! vi strävar efter att vara helt felfria men tyvärr uppstår ibland trots det ett fel i leveransen. Vid felaktig leverans från oss så har du möjlighet att bli krediterar varan alternativt att vi skickar varan omgående till dig. Vi lämnar ingen ytterligare kompensation. Som konsument har du 3 års reklamationsrätt.

Om företaget inte kan leverera inom avtalad tid skall konsumenten utan dröjsmål informeras om anledningen till förseningen och upplysas om en ny leveranstidpunkt. Samt att felet ska avhjälpas inom skälig tid. Konsument har då rätt att annullera köpet om så inte blir fallet. Hela köpesumman återbetalas i detta fallet inklusive fraktkostnaden. Om företaget företar omleverans eller avhjälpande av felet vid reklamation ska eventuella fraktkostnader återbetalasinom 14 dagar från den dag företaget mottagit den reklamerade varan. Retur av vara samt återbetalning ska ske utan onödigt dröjsmål.

7. Tvist

Tvister med anledning av dessa villkor ska avgöras i svensk domstol. Partytajm följer ARN vid eventuell tvist

8. Övrigt - Vi förbehåller oss rätten att ändra våra priser och villkor utan varsel. Det är viktigt att du tar del av våra aktuella villkor innan du gör en beställning. Det är villkoren och priserna vid beställningstillfället som gäller.  All bildinformation skall ses som illustrationer och kan ej garanteras återge exakt utseende och beskaffenhet. Observera att våra produkter kommer från många olika leverantörer och färgtonen kan variera, om det är av stor vikt att allt skall matcha perfekt så kontakta oss gärna så hjälper vi till. De allra flesta av våra kalasprodukter är tänkta att användas som engångsartiklar.

 9.Force Majeure

Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses skall hänföras till force majeure. Det innebär att Partydax i Knivsta AB (www.partytajm.se) befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

10.Personuppgifter 
Vi är ansvariga för de personuppgifter du lämnar till oss. Uppgifterna är skyddade och kommer inte lämnas till tredje part såvida inte särskilda skäl föreligger, t.ex. att polis, åklagare eller liknande begär uppgifter.

Hur behandlar vi din personliga information?

När du handlar från en webbutik, vår eller någon annan, så lämnar du ifrån dig information om dig själv. Var du bor, vilken e-postadress du har och vad du handlar. Vissa av våra kunder undrar vad vi gör med informationen och här beskriver vi lite mer formellt hur vi arbetar med information.

Grunden i allt vi gör är att behandla våra kunder som vi själva vill bli behandlade, alltid. Det gäller även när det kommer till information. 

Sammanfattning av vår informationshantering

Vi samlar in så lite information som möjligt. Vi behöver veta var du bor för att kunna skicka varorna hem till dig. Beställer du till ditt jobb eller sommarställe behöver vi inte ens veta var du bor.

Vill du beställa mot faktura så måste vår sammarbetspartner Klarna ha ditt personnummer. Bara då kan du få dina varor hemskickade mot faktura.

När du betalar med kort så krävs det att du uppger ditt kreditkortsnummer. Det går via en säker server och Klarna sköter kortbetalningar via oss.

Sen så måste vi såklart veta vilka produkter du beställer och vi behöver din e-postadress för att kunna kontakta dig med leveransbesked, ändrad information osv.

Här kommer en mer detaljerad beskrivning. 

Vilka system hamnar dina uppgifter i?

När du handlar hos oss så går din order igenom flera steg för att vi ska kunna behandla och skicka dina varor till dig. 

Prestshop

Vi använder ett system för vår webshop som heter Prestashop. Det är en databas där våra produkter, våra sidor med text och allt annat (inklusive den här sidan) du ser i webshopen finns samlat. När du lägger en beställning på www.partytajm.se så gör du det i Prestashop. 

Din beställning hamnar då i en databas hos Prestashop som vi och Prestashops tekniker har tillgång till. Prestashop förvarar informationen åt oss men behandlar den inte på något sätt utan vår tillåtelse och att vi begär det. Exempelvis kan vara om en beställning av någon anledning inte gått igenom eller blivit dubbel. Då kan Prestashops tekniker undersöka ordern och felsöka. 

I beställningen finns information om vilka produkter (exempelvis ballonger eller girlanger) du köpt av oss, hur du betalat (men ingen information om kreditkort, personnummer eller liknande), den adress vi ska skicka varorna till. 

Det är från Prestashop du får e-post meddelande om att vi mottagit din order och när vi skickat din order. 

Om du gör byten eller skickar tillbaka varor till så brukar vi notera det i Prestashop. En sådan notis kan exempelvis se ut så här:

"170918: Kund ångrar sitt köp och önskar en kredit.

Här kan vi också spara och lägga in mejlkonversationer koppade till beställning och byten. 

Vi skriver aldrig någon personlig information i notisfältet utan bara sådant som är relaterat till beställningen. 

Klarna

När du kommer till kassan så måste du betala för dina varor. Där kan du välja mellan flera olika betalsätt. Beroende på betalsätt så kommer en extern betalningsfömedlare få information om ditt köp. Klarna har ett system där orderns innehåll syns så det kan se ut så här:

"850.s_3 Fiskdammsskynke totalt 229 kr"

Har du frågor kring hur Klarna, behandlar din information måste du kontakta betalningsförmedlaren och för swish din bank. 

Visma

När din beställning gått igenom skickas den till vårt affärssystem. Vi använder ett separat affärssystem för att knyta ihop lager, bokföring och logistik. Det är bara vi och Prestashops tekniker och kundansvariga som har tillgång till systemet och ingen bearbetar dina uppgifter utom vi. 

Dina kundmejl

Vi använder gmail för vår kundservice mail. När du mailar till kund@partytajm.se är det alltså Googles e-posttjänst vi använder. Normalt sett raderar vi inkomna mail senast 2-3 månader efter att vi mottagit dom. Behöver vi spara någon information så sparas den i Googles e-posttjänst.

Dataskyddsansvarig hos Partydax i Knivsta Partytajm.se?

Vår VD är dataskyddsansvarig och ansvarar för att alla medarbetare är insatta i hur vi bearbear information.  Vill du ha kontakt så maila kund@partytajm.se. 

Hur använder vi den här informationen?

Vi använder informationen för att expediera din beställning. Vi använder din e-postadress för att kunna skicka information till dig. Vill du inte ha information från oss så kan du enkelt via en länk informationsmailet avbeställa vidare informationsbrev och kommer då aldrig bli kontaktad av oss igen. 

Varför sparar vi information?

Vi sparar information av bokföringstekniska skäl. Vi behöver kunna redovisa underlag för skattemyndigheten.

COOKIES

Vi använder cookies. Det gör vi för att kunna lagra dina varor i din varukorg.

Vi använder dessutom Googles tjänster "Google Analytics" och "Google Remarketing". Även dessa tjänster använder Cookies. Här kan du läser mer om vad det betyder för dig.

Information till andra aktörer

Vi lämnar aldrig ifrån oss din information till någon annan. Undantag görs om vi av någon anledning är tvingade enligt lag eller domstolsbeslut.

Ta bort din information från vår databas

Den information vi sparas finns bara som underlag för den ekonomiska transaktionen och behålls av legala skäl och kan därför inte raderas. 

Har du frågor så är du välkommen att kontakta oss på kund@partytajm.se

Så nu hoppas jag att du känner dig trygg med hur vi behandlar dina personuppgifter och vill fortsätta handla din kalasartiklar hos oss :-) 

 

Kunden har rätt att begära:

  • utdrag av registerade uppgifter
  • att registrerade uppgifter ändras
  • att registerade uppgifter raderas
  • Nyhetsbrev avregitreras i länken "unsubscribe"